Algemeen
HELLO FROM Travel is een tussenpersoon en zal voor u reserveringen uitvoeren met betrekking tot accommodatie, vervoer en eventueel activiteiten. Wij stellen tevredenheid voorop! Heeft u klachten dan willen wij dit graag persoonlijk met u behandelen om tot een goede oplossing te komen.
Opgemerkt dient te worden dat u bij een reservering via onze website gebonden bent aan de reserveringsbevestiging en onze algemene voorwaarden, waaronder ook onze annuleringsvoorwaarden, en andere reisvoorwaarden zoals hieronder beschreven.
Onze diensten worden uitsluitend beschikbaar gesteld voor persoonlijk en niet-commercieel gebruik. Het is daarom niet toegestaan om welke (inhoudelijke) informatie, software, producten of diensten dan ook die op onze website worden aangeboden voor welk commercieel, of concurrerend doel of activiteit dan ook door te verkopen, door te lichten (bijv. spider, scrape), te reproduceren, deeplinken, gebruiken, kopiëren, tonen of downloaden.
Betaling
Nadat u van ons de bevestiging van de reservering van de woning heeft ontvangen, dient een aanbetaling van 30% of 50% (afhankelijk van de voorwaarden van de eigenaar) van de huurprijs van de totale overeengekomen reissom te worden voldaan. Deze aanbetaling dient binnen 2 dagen op onze bankrekening te zijn bijgeschreven. De overige 70% of 50% van het uitstaande bedrag dient vóór 6 weken voor vertrek op onze bankrekening te zijn bijgeschreven. Voor reserveringen binnen 6 weken voor vertrek dient een spoedoverboeking gemaakt te worden, en dient het bedrag binnen 24 uur op onze bankrekening te zijn bijgeschreven. Bij niet tijdige betaling is de reiziger in verzuim. Wij hebben het recht de boeking dan te annuleren.
De totaalprijs waarvoor u het huis heeft geboekt is opgebouwd uit de huurprijs en eventueel extra administratiekosten.
Het is mogelijk om met creditcard of via PayPal te betalen, maar daarvoor berekenen we 1,95% (creditcard) of 3,4% (Paypal) transactiekosten bovenop de aangegeven huurprijs.
Borgsom
De borg dient betaald te worden per bankoverschrijving of contant/per creditcard op de dag van aankomst. Het exacte bedrag van de borg en de manier van betalen staat aangegeven op de betalingsopdracht die u ontvangt als u een woning via ons heeft geboekt. De borg zal binnen 1 week na de dag van vertrek terug aan u worden overgemaakt als de borg per bankoverschrijving is voldaan of op de dag van vertrek worden teruggegeven als u bij aankomst de borg heeft betaald. U ontvangt de gehele borg terug als de woning nog in dezelfde staat verkeerd als toen u aankwam; d.w.z. zonder schade, netjes, en de sleutel vóór 10 uur aan de betreffende conciërge van de woning is ingeleverd.
Mocht er schade aan de woning zijn aangetroffen dan kan het voorkomen dat we de borg wat langer vast moeten houden totdat de exacte kosten van de schade zijn vastgesteld.
Als u aankomt vragen wij u om gelijk uw woning te controleren; als er schade is meldt dit dan direct aan uw contactpersoon, anders zullen wij de schade in rekening brengen vermeerderd met een tarief van 25,-. Mocht er schade ontstaan tijdens uw verblijf, neem dan meteen contact op met uw contactpersoon, zodat zij de schade kan bekijken en de kosten berekend kunnen worden.
Bedlinnen en handdoeken
Bedlinnen en handdoeken zijn inbegrepen bij de huur van het huis. Badhanddoeken dient u zelf mee te nemen.
Aankomst en Vertrek
De huizen zullen beschikbaar zijn ná 15.00 (soms 16.00) uur op de aankomst dag tenzij anders staat aangegeven bij de beschrijving van het huis op onze website. Op de dag van vertrek, zult u uit moeten checken vóór 10.00 uur en de sleutel moeten inleveren bij de housekeeper. Houdt u zich alstublieft aan deze voorwaarden, zodat wij een goed functionerend systeem kunnen behouden. In het geval dat u niet tijdig het huis verlaat zullen we hiervoor het eerste uur €50,- en daarna per half uur €150,- van uw borg inhouden.
Feesten / partijen / geluidsoverlast
De Actual regeling verbiedt de productie, uitvoering of organisatie van privé feesten in huizen. Als er feesten worden gehouden zonder het de eigenaren en ons agentschap te laten weten, zullen alle klachten, boetes, betalingen en eventuele ontruiming van het huis die hiervan het gevolg zijn, op rekening van de huurder komen; hiervoor zijn wij niet aansprakelijk. Dit geldt ook voor andere vormen van geluidsoverlast. Het organiseren van feesten zonder voorafgaande goedkeuring van onze kant, kan ook betekenen dat wij de gehele borg zullen inhouden.
Mobiele telefoons
In de meeste woningen is geen telefoon aanwezig. Wij raden u aan een mobiele telefoon mee te nemen, zodat u ten alle tijden contact kunt opnemen als er iets is of als u iets nodig hebt.
Afvalverwijdering
Het is verplicht elke dag uw afval te verwijderen. U vindt de containers aan hoofdwegen en -kruisingen. Houdt u er alstublieft rekening mee dat de accommodaties gelegen zijn in landelijke gebieden en dat, als u afval laat liggen, er ongedierte op af kan komen. Op de dag van vertrek bent u er dan a.u.b. zeker van dat u geen vuilnis achter laat, anders brengen wij hier €100,- voor in rekening.
Schoonmaken
Op de dag van vertrek, laat u uw accommodatie achter in dezelfde staat als u die aantrof. De keuken en barbecue, met alle benodigdheden moeten schoon zijn en op de plek liggen waar ze horen. U hoeft niet stof te zuigen of te boenen, want de eindschoonmaak is inbegrepen in de prijs. Wel moet alles netjes worden teruggezet op de plaats zoals u het aantrof bij aankomst. Als dit niet het geval is, zijn wij verplicht €100,- of meer te rekenen, het bedrag hangt van uw accommodatie af en hoe het achtergelaten is.
Sleutels
In het geval van verlies of zoekraken van de sleutels zullen de kosten van vervanging hiervan aan u worden doorberekend. Houd er rekening mee dat dit soms een dure aangelegenheid kan zijn vanwege het vervangen van sloten en de aanschaf van nieuwe sleutel- en alarm sets.
Meubels en andere bezittingen
Het is verboden om meubilair te verwijderen of andere interieurwijzigingen naar eigen smaak door te voeren. De huurder zal de vakantiewoning aanvaarden in de staat waarin die zich bevindt bij aankomst en zoals beschreven in onze omschrijving. De meubels en andere goederen mogen alleen gebruikt worden voor het doel waarvoor ze bestemd zijn. Indien aan het einde van de huurperiode meubels of goederen niet meer aanwezig of buiten gebruik zijn door ander dan normaal gebruik zullen deze betaald of vervangen dienen te worden door de huurder met de goedkeuring van de eigenaar.
Deze voorwaarde heeft ook betrekking op de bekleding, het behang en het gebouw in het algemeen. In geval van schade zal de waarde van de gebroken of gebarsten goederen, de schoonmaakkosten voor bevlekte tapijten, dekens, matrassen, beddengoed enz. vergoed dienen te worden door de huurder. De huurder zal de meubels en andere goederen slechts gebruiken in de kamers waarin ze geplaatst zijn. Het is formeel verboden deze te verplaatsen buiten het gehuurde pand. Verstoppingen: De huurder zal geen zaken werpen in wastafels, badkuipen, bidets, douches, wc’s, afvoeren e.d. waardoor de leidingen verstopt kunnen worden. Indien dit toch het geval zou zijn zal de huurder verantwoordelijk zijn voor de kosten veroorzaakt voor het verhelpen van deze verstoppingen.
Capaciteit en bezetting
Elk huis is ingesteld voor een bepaald en maximum aantal personen. Het zal niet worden toegelaten om het aantal bewoners (dat is doorgegeven en bij de beschrijving van het huis online te vinden is ) te overschrijden. De gasten zijn ten alle tijde verantwoordelijk voor het aantal bewoners. In het geval dat u zich hier niet aan houdt, hebben wij het recht om passende maatregelen te nemen: ontruimen van het huis en/of aanvullende kosten. Aanvullende kosten zijn minimaal €150,- per persoon per nacht.
Verzekering
Het is aan te raden een reis- en annuleringsverzekering af te sluiten.
Annulering
Elke annulering dient zo spoedig mogelijk per e-mail medegedeeld te worden en zal kosten met zich meebrengen. In geval van No Show, bedragen de kosten 100 % van de huursom en zal er geen enkele restitutie plaatsvinden.
De kosten voor annulering worden verder berekend als volgt:
- meer dan 42 dagen voor aankomst: Het bedrag van de aanbetaling (afhankelijk van het huis is dit 30% of 50%)
- tussen 42 en 28 dagen voor aankomst: 60% van de huursom
- vanaf 28 dagen voor aankomst: 100% van de huursom.
Het is niet mogelijk om op een later tijdstip een huis om te ruilen voor een ander huis. De annuleringsregeling blijft van kracht.
Klachten
Alle vakantiewoningen die door ons zijn geselecteerd voldoen aan de door ons gestelde normen, rekening houdend met de lokale smaak qua inrichting. Als er naar uw mening iets niet in orde is met de vakantiewoning, neem dan ter plekke direct contact op met ons. Verlaat u de accommodatie zonder voorafgaande goedkeuring van ons dan vervalt elk recht op schadevergoeding. Mocht u toch nog gegronde klachten hebben dan dient u die ter plekke schriftelijk kenbaar te maken aan ons. Binnen 14 dagen na terugkomst in Nederland dient u de klacht schriftelijk per aangetekende brief aan HELLO FROM Travel toe te sturen. Indien wij niets van u hebben vernomen tijdens uw verblijf en u ter plekke geen schriftelijke klacht heeft ingediend, kunnen wij de klacht niet in behandeling nemen.
Prijzen
Wij behouden ons het recht voor, zonder voorafgaande kennisgeving, op elk moment prijzen te wijzigen op de site. U kunt geen rechten ontlenen aan de prijzen van de huizen zoals deze op de site staan of stonden vermeld.
Kosten voor een babybedje zijn 5,- per dag en voor een babystoeltje 2,50 per dag.
Als er onduidelijkheden zijn of als u nog vragen heeft, neem dan alstublieft contact met ons op voor meer informatie.
Wij wensen u een goede vlucht toe… en hopen dat u geniet van uw verblijf!!