FAQs

Kunnen wij ook vliegtickets bij jullie boeken?
Nee, helaas dit doen wij dit niet zelf , maar wij kunnen u wel helpen daarmee. Stuur ons een mailtje naar info@hellofrom.nl en wij kunnen u een overzicht sturen vanaf waar u kunt vliegen.
Is de agenda van jullie huizen up to date?
Ja, deze is up to date, maar niet ‘realtime’. Het kan daarom zijn dat er vandaag of gisteren een boeking bij een huis is gedaan die nog niet is verwerkt op onze website. Mocht u een huis willen boeken, dan zullen we het altijd bij de eigenaar moeten verifiëren.
Ik heb hulp nodig bij het boeken van een accommodatie
Komt u er niet uit, dan kunnen wij u natuurlijk altijd een handje helpen. Indien u door ons persoonlijk geholpen wilt worden zullen we eerst uw wensen inventariseren en op basis daarvan een op maat gemaakt voorstel presenteren. Doordat wij ons aanbod door en door kennen én ook op de hoogte zijn van alle nieuwe adresjes, kunnen we u snel aan een fijn en geschikt vakantieadres helpen. Dit bespaart u een heleboel tijd. Bij een op maat gemaakt reisvoorstel kunnen wel extra kosten verbonden zijn. Wij checken voor u de prijzen, beschikbaarheid en houden rekening met extra wensen en uw gezinssamenstelling. Ook kunnen wij u tips geven en u bijvoorbeeld restaurants adviseren. Of helpen bij de transfer naar uw verblijf. Als u besluit te boeken werkt het als volgt: U ontvangt van ons een boekingsbevestiging per mail U doet een (aan)betaling per bank om uw boeking te garanderen Wij informeren u persoonlijk over de status van uw boeking indien nodig of gewenst Indien er sprake is van een restbetaling ontvangt u van ons tijdig daarvoor de betaalinstructies
Is het mogelijk een optie op het huis te nemen?
Ja dit kan. Wij vragen deze dan aan bij de eigenaar, en bevestigen die nog even bij u. Deze optie kunnen we maximaal 2 dagen voor u vast houden.
Hoe werkt het met betaling?
Dit ligt altijd aan de eigenaar van het huis. Meestal betaalt u 30% aan, en 70% 6 weken voor tijd. U krijgt van ons 2 verschillende facturen. En soms vragen wij 50% aanbetaling en 50% 6 weken voor tijd. Mocht u binnen 6 weken voor vertrek boeken, dan vragen we u het gehele bedrag ineen te betalen.
Kunnen we alleen per week boeken of ook een aantal dagen?
Dit kan soms, maar verschilt per huis. Wij proberen dit zo duidelijk mogelijk te omschrijven per accommodatie. Wel wordt er vaak relatief meer gerekend dan alleen de dagprijs. Dit ivm relatief hoge kosten, en omdat een eigenaar liever een hele week verhuurt en op deze manier die kans laat schieten. Wilt u echt korter dan een week huren, dan kunnen we ook een B&B, appartement of een hotel via Hello From aanraden. Wij helpen u hier graag mee.
Kan ik mijn reservering nog wijzigen?
Het is mogelijk om uw reservering te wijzigen, maar dit is wel afhankelijk van de voorwaarden en beschikbaarheid bij de accommodatie waar uw reservering reeds is gemaakt. Voor vragen of wijzigingen kun je contact opnemen met info@hellofrom.nl
Zijn er bijkomende kosten waar ik rekening mee moet houden?
Bijkomende kosten staan vermeld bij de accommodatie zelf. Het kan zijn dat er bijvoorbeeld nog extra kosten nodig zijn voor het ontbijt, borg, toeristenbelasting, schoonmaakkosten etc. Andere, optionele kosten, die niet direct bij de prijs van een verblijf worden getoond, zijn bijvoorbeeld kosten i.v.m. persoonlijke wensen (zoals een extra bed, het meenemen van een huisdier e.d.).
Hoe kan ik mijn reservering annuleren?
Hiervoor kunt u contact opnemen met info@hellofrom.nl. Let op, er kunnen soms kosten in rekening worden gebracht. Elke accommodatie hanteert eigen annuleringsvoorwaarden, deze zijn van toepassing op de reservering die u maakt. De annuleringsvoorwaarden kunt u terugvinden op de website en tijdens het afronden van uw reservering en in de mailbevestiging die u heeft ontvangen. Soms kan het zijn dat u dus een deel van uw verblijf alsnog moet betalen. We raden u dan ook altijd aan om een annuleringsverzekering af te sluiten bij uw verzekeraar voor het geval u onverwachts moet annuleren.
Zijn er kosten verbonden aan het annuleren?
Wanneer u een reservering hebt gemaakt en u annuleert tijdig, dan kunt u vaak nog kosteloos annuleren en betaalt u geen annuleringskosten. Wanneer u niet tijdig annuleert, kan het zijn dat er annuleringskosten van toepassing zijn. De hoogte hiervan is afhankelijk van de annuleringsvoorwaarden van uw geboekte accommodatie.
Waar kan ik de annuleringsvoorwaarden vinden?
De annuleringsvoorwaarden zijn terug te vinden tijdens het afronden van uw reservering en in de e-mail van uw reserveringsbevestiging. De annuleringsvoorwaarden verschillen per accommodatie. De accommodatie bepaald deze voorwaarden, wij hebben hier - als intermediair - geen invloed op.
Is het nodig om een reis- en/of annuleringsverzekering af te sluiten?
We adviseren u om altijd een reis- en annuleringsverzekering af te sluiten via uw eigen verzekeraar. Lees daar ook altijd de voorwaarden goed van door.
Welke betaalmogelijkheden zijn er?
Als u de reservering bevestigd per email krijgt u van ons een factuur van de aanbetaling die binnen 2 werkdagen betaald moet worden. Als u binnen 6 weken vertrekt moet u de gehele reissom in 1 keer betalen binnen 2 werkdagen. U kunt bij ons betalen via bankoverschrijving, Ideal & Paypal. Bij boekingen die persoonlijk via ons team lopen kunt u alleen betalen via bankoverschrijving. Vraag ons team naar de (betaal)mogelijkheden.
Welke belastingen en toeslagen zijn inbegrepen bij de boeking?
Alle toeslagen en belastingen die bij de boeking te zien zijn, worden bepaald door de accommodatie zelf of door de lokale wetgeving. U kunt er van uit gaan dat lokale belastingen (city tax) niet zijn inbegrepen in de prijs. Deze dient u ter plaatse bij de accommodatie alsnog af te rekenenen.
Hoe kan ik jullie bereiken?
Wilt u contact met ons opnemen? Leuk om te horen! U kunt ons op werkdagen eenvoudig bereiken via ons mobiele telefoonnummer. Ook kun je ons een email sturen via info@hellofrom.nl en wij sturen altijd binnen 24 uur iets terug.
Zijn jullie aangesloten bij een reisgarantiefonds of branchevereniging?
Omdat Hello From een boekingsplatform is en geen aanbieder van pakketreizen (touroperator) vallen wij niet onder organisaties als een ANVR, SGR e.d. Wij zijn als platform intermediair tussen u en de accommodaties op ons platform. De (annulerings)voorwaarden van een accommodatie zijn dan ook op uw reservering van toepassing samen met onze eigen voorwaarden. We adviseren u tevens om altijd een reis- en annuleringsverzekering af te sluiten via uw eigen verzekeraar. Lees daar ook altijd de voorwaarden goed van door. Wel kunt u ervan op aan dat betalingen via ons platform beveiligd verlopen, onze website aan alle online veiligheidsstandaarden voldoet, wij altijd uw klachten serieus nemen, bij geschillen met een accommodatie zullen bemiddelen waar mogelijk en er alles aan doen om uw een zo fijne en betrouwbaar mogelijke (reis)ervaring te bieden.
Kunnen wij bij jullie ook activiteiten boeken?
Jazeker! Per locatie is dit verschillend maar je kan ons altijd even naar de mogelijkheden vragen. Wij bemiddelen ook in bootverhuur, speciale auto verhuur en kunnen uw helpen met tips om uitstapjes op de desbetreffende locatie te maken. Ook hebben veel van onze huizen een villa manager die u altijd ter plekke kan helpen.
Hebben jullie ook trouwlocaties?
Jazeker! Wij hebben op diverse locaties de mogelijkheid om te trouwen. Ook de catering, fotograaf, trouwambtenaar en eventuele versieringen etc op locatie kunnen wij voor jullie dag verzorgen. Stuur ons een mailtje info@hellofrom.nl en wij zorgen dat jullie een onvergetelijke dag(en) hebben.
Zijn er huisdieren toegestaan bij jullie accommodaties?
Dit verschilt per accommodatie en staat aangegeven op de accommodatie pagina van de accommodatie. Soms kan het zijn dat hier extra kosten voor worden gerekend. Houd daar rekening mee.
Wat is de doelstelling van Hello From?
Door de vele websites op het internet ziet u wellicht door de bomen het bos niet meer. Wij proberen over de hele wereld de mooiste accommodaties te vinden. Hierbij letten wij niet alleen op locatie maar ligt de nadruk bij ons ook op interieur. Dus als onze stijl u bevalt kunnen wij u de perfecte vakantie bezorgen.
Hoe gaat Hello From om in tijden van Corona?
We hebben helaas te maken met een onzekere tijd nu het coronavirus in heel Europa en de rest van de wereld rondgaat. We begrijpen dat u daardoor mogelijk vragen hebt over uw reservering of het boeken van een nieuwe reis. Als intermediair tussen u en onze prachtige accommodaties doen wij er alles aan om u zo goed mogelijk te begeleiden. Heeft u vragen over een boeking? Wilt u uw reis verzetten? Of wilt u weten wanneer u wel weer kunt gaan boeken? Daarbij helpen we u graag met raad en daad. Helaas weet niemand hoe lang deze situatie gaat duren, maar weet dat wij dagelijks voor u klaar staan waar nodig. U kunt ons een bericht sturen via info@hellofrom.nl. We nemen dan zo snel mogelijk persoonlijk contact met u op.
Mijn vraag staat er niet tussen
Is je vraag nog niet beantwoord? Neem dan contact met ons op via info@hellofrom.nl en wij helpen u graag verder.

Zonnige groet, 

TEAM HELLO FROM